Airconditioning

IMG_1549Airco compressoren
Wij leveren nieuwe en rebuild compressoren uit voorraad. Zeer scherpe en sterk concurrerende prijzen d.m.v. ons ruilsysteem. Reparatie en revisie van oude pompen van klassiekers doen wij in onze speciale revisie afdeling.
Gedeeltelijke reparaties b.v. een kapotte spoel kunnen de reparatiekosten drukken.

Condensor
Condensors zijn vaak de oorzaak van een lekkage omdat deze voor de radiateur van de auto gemonteerd zit. Gemaakt van alluminium en omdat het materiaal dun is, is het niet te repareren. Bij vervanging van de condensor moet ook altijd de filter/droger worden vervangen teneinde vervuiling in de nieuwe condensor tegen te gaan.

Filter / Droger
Dit filter zit tussen de leiding in om ervoor te zorgen dat vocht en vuil uit het systeem gefilterd worden. De magneet in de droger zorgt ervoor dat metaalslijpsel uit de pomp niet door het hele aircosysteem heen gaat en zo de compressor kan beschadigen.

Verdamper
De verdamper zit in het dashboard gemonteerd. Door de verdamper stroomt de ijskoude lucht welke d.m.v. de kachelblower in het interieur wordt geblazen. Hoe zachter je de blower laat blazen, hoe kouder de uitstroom- temperatuur wordt. Wanneer de blower op 5 staat, zal de airco niet optimaal werken omdat de lucht geen tijd krijgt om voldoende gekoeld te worden. Het is meestal veel werk en dus een vrij prijzige reparatie om deze te vernieuwen. Ook dan moet de Filter/Droger worden vervangen.

Overige onderdelen
Overige onderdelen in het aircosysteem zijn o.a. het Drukventiel. Dit zorgt voor de juiste druk in de hogedruk en lagedruk leidingen. Het drukventiel dat o.a. de compressor in- en uitschakelt.

Diverse sensoren voor temperatuur waarneming en aansturing van de koelfan. De bevriezingssensor die ervoor zorgt dat het aircosysteem niet bevriest, wat zeer schadelijk voor het systeem kan zijn.

De koelfan die meestal een dubbele functie heeft. Als eerste om het koelwater van de motor te koelen en als tweede de condensor te koelen.